Case 16 - Philips: Strategisch en tactisch advies e-mail marketing

Press F1 For Help heeft op interim basis het programma marketing automation op wereldwijd niveau vanuit de Online marketing afdeling aangestuurd voor Philips Lighting.

Doelstellingen

  • End 2 End marketing automation capabilities opzetten vanuit de centrale organisatie, voor de landen organisaties.

Werkzaamheden
Om te voldoen aan de doelstelling heeft Press F1 For Help meegeholpen met het volgende:

  • Adviseren bij het opzetten van de business case voor het aanvragen voor AOP budget.
  • Adviseren bij de uitvoering van de migratie naar nieuwe e-mail marketing / marketing automation software.
    • Inrichten van business processen voor de support organisatie voor het uitvoeren van e-mail marketing / marketing automation campagnes.
  • Opzetten van guidelines omtrent e-mail marketing / marketing automation campagnes.
    • Brand guidelines / template guidelines.
    • Legal guidelines.
  • Adviseren van de online marketing managers / MarCom managers binnen de landen organisaties bij het opzetten van e-mail marketing / marketing automation campagnes.
  • Aansturen uitvoerende project managers voor het implementeren van quick wins binnen een End 2 End marketing automation programma.
    • lead management processen optimaliseren:
      • optimalisatie online touch points, zoals formulieren en database verwerking daarvan.
      • Inrichten call center voor lead qualification.
      • Lead follow up binnen de landen organisaties.