Case 14 - Philips: Business Project Management

Press F1 For Help heeft op interim basis, als Online marketing manager / Business project manager, verantwoordelijk geweest voor het programma opportunity engine op wereldwijd niveau vanuit de afdeling Central marketing en subafdeling Market 2 Order, Digital Enablement voor Philips Lighting.

Binnen het programma Opportunity Engine, heeft Levi het project TCO (Total Cost of Ownership) aangestuurd.

Doelstelling

  • Een lead generation tool creëren, waarbij de website bezoeker in een oogopslag kan zien wat de kostenbesparing (energie kosten, product kosten & vervaningskosten) zal zijn, als zijn huidige licht installatie wordt vervangen door een Philips installatie.
  • Een Sales tool creëren, waarbij complexe kostenbesparingsanalyses en calculaties gedaan kunnen worden voor grotere projecten (bijvoorbeeld: complete licht renovatie van kantoor complexen of hotels).

Werkzaamheden

  • Opstellen Business Case.
  • Faciliteren functional requirements omtrent TCO via subject matter experts (Marketing, End user Sales & Trade) binnen de landen organisaties.
  • Opstellen van een projectbrief.
  • Meehelpen bij TCO concept ontwikkeling richting design leverancier.
  • Aansturen concept revisie rondes door 54 landen.
  • Meehelpen bij leverancier selectie voor de development van het TCO concept.
    • Commercial.
    • Technical Capabilities.
    • Legal requirements.
  • Opstellen activatie plan voor de uitrol van de TCO tool op wereldwijde schaal.