Case 12 - Philips: Programma management

Press F1 For Help heeft op interim basis gefungeerd als Value Program manager vanuit de afdeling: Value Space Marketing (de Value Space is een hybride organisatie tussen business en IT).

Doelstellingen

  • End 2 End verantwoordelijk voor het opleveren van projecten van de digitale programma's binnen tijd, budget en kwaliteit.
  • Verantwoordelijk om de doelstellingen te realizeren van de wereldwijde digitale programma’s van Philips Lighting. De programma's bestaan uit:
    • .COM (of terwijl alle Philips Lighting website).
    • eCat (Online product catalogus).
    • Mobile.
      • Apps.
      • Mobile website.
    • Social media.
      • LinkedIn.
      • Twitter.
      • Light Community (Philips / Jive platform).
    • e-mail marketing / marketing automation.

Werkzaamheden

  • Faciliteren in de AOP (Annual Operating Plan) voor het digital marketing portfolio
  • Rapporteren voortgang programma's richting management: CIO & Global Director Online marketing.
  • End 2 End verantwoordelijkheid voor de oplevering van projecten binnen de programma's
    • Design.
    • Business.
    • IT Delivery.
    • IT Operations.